Fönster

Lekstugebygget är i full gång även om det är låååångt kvar innan allt är klart. Jag håller på att förbereda de fönster som ska sitta i lekstugan. Jag använder gamla fönster som jag hittat på vinden i gårdshuset. Eftersom dessa fönster ej var i bästa skick måste de renoveras först.

Här har det skrovliga glaset tagits bort för att ge plats för nytt glas (eventuellt gammalt munblåst glas från andra rutor som står och skräpar). All gammal färg har skrapats bort och trät har oljats in.Sedan var det dags för gundmålning. Eftersom denna färg luktar starkt stod jag på verandan och målade dem. Här hänger det på tork i väntan på färdigstrykningar...
Utsikt från mitt fönster...
Förresten, jag sprang vårruset igår. Och det var faktiskt riktigt kul (jag är tjejen med leendet på bilden nedan). Nästa år ska jag få en ännu bättre tid (5km på 31,05)...Idag är det mulet och regnar i Karlstad. Verkar som det får bli en del inomhus-pyssel denna helg. Förhoppningen var att bygga vidare på lekstugan...vi får se vad det blir.

Kommentarer

  1. Mulet här med så man får hålla sig inne. Härligt att återanvända gammalt byggmateriel. Man gjorde så bra saker förr. Vårruset är kul, "sprang" föe några år sen 2 år i rad men nu blev det inget i år. Tyvärr! Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Bra gjort att springa Vårruset!
    Har också varit med i Karlstad en gång. Men det var några år sedan sist....

    Lycka till med lekstugebygget! Jag ser redan nu att den kommer att få väldans fina fönster.

    /Karina, en annan värmländska!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar trädgård ni har!!! Och de fönstren kommer bli jätetsöta. Så duktig du är som vårrusar: ) Mari.

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Här var det en massa fantastiska bilder!

    Lycka till inne hos mig och välkommen åter!

    HA´en bra söndag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  5. Vilken flit med både vårrus och fönsterfixande! vad fint det kommer att bli! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar