Utsikt från köket

Hej!
Tyvärr hade jag så mycket på jobbet förra veckan att det bara blev ett inlägg. Till min stora glädje ser jag att många kikat in till mig ändå. Tack för alla kommentarer!!! Jag blev också glatt överraskad när jag upptäckte att jag fått en utmaning - av Hwita Villan.


Utmaningen var att visa utsikten från mitt köksfönster. Jättekul. Här kommer några bilder!

Första bilden visar mina köksfönster utifrån. Jag har ett stort och två små fönster - alla i olika nivå...villa villekulla…

Här ser ni de två små fönstren inifrån. Det lägsta fönstret leder ut mot verandan.

Här kikar vi ut mot vår veranda. Det är underbart att ha en veranda i direkt anslutning till köket. På sommaren blir det ett extra rum...härligt!

Fönster på glänt...

Genom det stora fönstret ser man vårt gårdshus. Även det huset är från 1920-talet. Huset är inrett med tre rum, dusch och WC. Äldste sonen (fyller 17 år i höst) planerar att flytta dit ut – troligen i sommar. Han målar och fixar där ute...

Gårdshuset har också många förvaringsutrymmen. Jag använder en stor del som ”snickarbod” och förvaring av virke. På vinden finns ännu mer förvaringsutrymmen…

Vår fönsterkatt - gårdshuset i bakgrunden. Visste ser han lite uppkäftig ut…

Gläntar man på stora fönstret ser man även lekstugan (eller snarare den blivande lekstugan). Jag återkommer med mer bilder av lekstugan inom kort…

Jag tackar för det roliga uppdraget och skickar vidare utmaningen till Vita Ranunkler och Guldkant På Livet. Det vore jättekul att se vilken utsikt ni har från era kök!
Ha en bra vecka!
Hälsningar Maria

Kommentarer

  1. Vilket härlig trädgård du har och fin utsikt från köksfönstret! Verkligen trevligt med sån gammaldags miljö. Vi hade ett lång uthus men det var så dåligt i skick så det blev rivet.
    Ha en bra ny vecka! ~Anki~

    SvaraRadera
  2. Ojoj så underbar utsikt ni har...vilka ägor alltså..
    tänk vad perfekt att ha flera hus så banen har någonstans att ta vägen!!

    Kram på dig A-C

    SvaraRadera
  3. Himmel så vackert du har det! Vilket fint hus med vinklar och vrår, stora och små fönster och vilken vy från ert kök! Tack för denna "utmaning", kul att du ville se mer från mej! Jag brukar i vanliga fall inte vara så förtjust i utmaningar och andra kedjebrev oh "lekar" för jag vill hålla min blogg "stilren & seriös" MEN detta var riktigt kul och passade, det är ju just sånt här vi visar så jag hakar gärna på! Tack för att du valde mej, jag återkommer med ett inlägg om detta innan nästa vecka i af, har ett par inlägg på kö med; ) Ha en skön ny vecka Maria!

    Mari.

    SvaraRadera
  4. Go morron!
    Oh, vilka fina bilder! Ert hus verkar ju vara SÅ mysigt! Gårdshuset är man ju nyfiken på!
    :- )

    Du, du har väl inte missat utmärkelsen som du fått av mig? Kika in hos mig så får du se...
    ( DU hittar den i ett inlägg från förra veckan)

    Ha en bra vecka!
    / Lina

    SvaraRadera
  5. Vilken lycka att ha ett sånt underbart gårdshus!

    SvaraRadera
  6. Vilket underbart gårdshus!

    KLart en 17-åring vill bo där.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga fönsterbilder. Underbart.. Har en lillstuga på går`n som vår äldste bor i. 1 rok m bad. Han stortrivs!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Så mysigt!
    Gårdshuset är ju underbart!
    Tänk den som hade ett sånt!
    Har bara en gammal tvättstuga på gårn..ca 5kvadrat...inte nåt att bo i direkt...
    Ha det gôtt!
    kram

    SvaraRadera
  9. Åh vad roligt att du antog utmaningen! Vilka härliga bilder! Mmm... härligt med veranda... Och den lilla katten var ju kul!

    Kul att du skickade utmaningen vidare också - ska bli roligt att se vad de tittar ut över när de står i köket!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder! Underbart gårdshus, förstår om sonen vill bo där!
    Jag antar utmaningen, kommer någon gång under veckan!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Så fin utsikt du har, og fint hus, og fint gårdshus... :-)

    Klem

    SvaraRadera
  12. Hej Tjejen!

    - Har nu suttit och kollat igenom hela din blogg!!! Och gud va kul de va... Sånt underbart hus ni har! jag älskar oxå att renovera, och vi har ständigt nya projekt! men de e ju de som är sååå kul...

    - Jätte jättefin och intressant sida!
    Hit kommer jag igen! Kram josse

    SvaraRadera
  13. Nämen du..vad vacker utsikt du har från dina köksfönster !!
    faktiskt så är ju just utsikten i dom fönstren ganska viktigt,för man är ju så mycket i köket..
    Kanske jag tar och visar min utsikt någon dag,men jag vill att det grönskar mera först.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar