Ros & solros

Jag och barnen inhandlade växter förra helgen. Målet var att göra rabatter vid lekstugan och plantera en rosenbuske vid verandan. Här kommer några bilder från detta...
Vid lekstugan skulle vi göra små rabatter med solros, klematis och björnbär.
Skottkärra med växter.

Rabatter växer fram.
Maja lägger stenar...

När vi var vid blomsterhandeln inhandlade vi även en rosenbuske som vi planterade vid verandan. Även om den är liten nu så hoppas jag att den ska växa och bli fin vid verandan.
Full i knoppar tog det bara några dagar för rosen att slå ut. Denna bild tog jag i morse.
Maiden's Blush - en gammaldags ros med underbar doft.

Kommentarer

  1. Har också inhandlat en Maiden´s Blush i vår. Är handlöst förälskad i gammaldags rosor. Anlade en rosenhalvmåne för säkert 8-9 år sedan med 10-12 rosor. Men i fjol så fanns det inte nåt liv i Maiden´s Blush.... Köpte en ny & i år ännu en för att vara på den säkra sidan. Alldeles, alldeles snart så börjar de att slå ut! Ljuvliga underverk.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Finns de nåt bättre än att köpa växer och plantera??!! Skulle jag sadla om, skulle jag vilja jobba i en handelträdgård eller i en renodlad blomsteraffär! ;- ) Ja, drömma går ju alltid!

    Rosen du köpt är jätte vacker! Jag har en rosenbuske hemma, den fanns när vi köpte huset. Den blommar med STORA vita blommor. Men i år så ser den mer död än levande ut. Jag tror att de var snön och kylan som kom i våras som tog knäcken. Men den lever lite, så nästa år hoppas jag att den blommar igen!

    Lekstugan ser så himla fin ut! Dina små tjejer måste vara överlyckliga!

    Trevlig helg!
    / Lina

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lekstuga ni har gjort & så gulligt att plantera fina blommor & buskar utanför.

    Ha det gott i sommarvärmen /madelene

    SvaraRadera

Skicka en kommentar