Burkar igen...

Hej!
Som jag nämt tidigare gillar jag gamla burkar. Här kommer fler bilder - på några av mina burkar. Vissa är i bra skick medan andra är rejält slitna. Oavsett så gillar jag dem!
Parmy...
Killar med sprätt i gillar Mazetti...

En gammal (och sliten) kaffeburk.


Även denna är en kaffeburk. Härliga färger tycker jag.

Burkar är inte bara vackra att titta på och praktiska av använda till förvaring - de väcker minnen också! Den blåa burken ovan skapar mycket starka minnen till min farmor. Jag kan till och med känna dofter av hennes kakor bara genom att se denna burk. Underbara barndomsminnen från Dalarna...

Den sista burken har jag fått av min svägerska. Den är visserligen ny, men jag tycker den är fin ändå. I burken är det dessutom världens godaste knäckebröd - från Pyramidbageriet i Dalarna.

Vore kul om fler ville visa om ni har några gamla burkar i något skafferi, i källaren eller på vinden. Ta fram dem och njut av dem i så fall. Ha en underbar helg!

Hälsningar Maria

Kommentarer

  1. Vilka läckra burkar! Tänk att gamla burkar kan vara å fint, den första och dne gamla kaffeburken var ju jättesnygga! Mari.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar oxå gamla burkar...du har många som är fina.
    Kikar in då och då//Anna

    SvaraRadera
  3. Hmz... lite knäppt. Jag heter också Maria och i min blogg idag skrev jag också om burkar...

    SvaraRadera
  4. Hejsan! En liten hälsning från en till som gillar gamla burkar!
    Alla burkar du visar är helt i min smak,den översta burkens färgkombinationer är helt underbara!! Hälsningar L

    SvaraRadera
  5. Åh! Love! Love Love!

    SvaraRadera
  6. Hej igen!

    Ska följa dig med! Kul!!

    /Maria i andra renoveringsobjektet

    SvaraRadera
  7. Jättefina är dina gamla plåtburkar, och ju mer slitna desto mer gillar jag dem!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Snygga.... såg i ett inlägg en hylla över en dörr i köket hos nån med massor av burkar på..... har redan börjat bearbeta sambon i att fixa till en ....:) de är ju sååå dekorativa... Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Hej, så fina burkar du har! Jag älskar också gamla burkar, de är som du säger vackra att se på och praktiska också. Fina burkar kan man nog aldrig få för många av!
    ~Josefine

    SvaraRadera

Skicka en kommentar