Skrivbord

Hej!
Här kommer några bilder på mitt skrivbord. Det är inköpt på loppis för 200 kronor. Det är slitet och jag har faktiskt inte ens målat om det sedan jag köpte det (till skillnad från alla andra skrivbord vi har i huset). Jag gillar att det är lite slitet.


Jag har ett fritt jobb där jag ofta disponerar min egen tid. Därför händer det att jag jobbar hemifrån lite då och då. Vid dessa tillfällen sitter jag vid detta skrivbord med min laptop.

Utanför fönstret ser man vårt gårdshus.

Lås

Lådor.

Så var det fredag igen. Ganska skönt med helg...
Ha en riktigt bra helg - och se till att ladda batterierna!

Hälsningar Maria

Kommentarer

  1. Hallå Maria.
    Tjusigt skrivbord jag har ett liknande det finns en bild på det i högerspalten. De är så fint med gamla skrivbord mot för dagens laminatskivor och data hörnbord....
    Porslinet du visade var ju bara sååå fint förstår att det är en favorit!!
    Ha en bra helg... för nu är det fredag!!
    Kram Marith

    SvaraRadera
  2. Tack för titten hos mig. Ditt skrivbord skulle jag bra gärna vilja ha... Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket!:-)

    Här var det fint.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dig! Roligt att du hade tittat in i min lilla blogg=) Var ju tvungen att kika in hos dig också=) Du har en jätte mysigt blog tycker jag. Roligt att få lite inspiration! Jag önskar dig en trevlig helg Kramar My perfect room

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag tycker det låter som en bra idé att barnen får rösta :) Vilket underbart skrivbord du har på bilden!

    Kramar Benita

    SvaraRadera
  6. Tack för att du titta in alltid lika kul med lite nya.
    Vilket vackert skrivbord.

    SvaraRadera
  7. Ibland ska man ha turen att hitta en möbel som inte behöver göras något med. Det händer inte så ofta :). Underbart gårdshus ni har, inspirerande att arbeta med en sådan vy!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint skrivbord. Där måste du trivas att arbeta. Vilka fynd alla verkar göra på loppis och blocket. Jag får väl också ge mig ut och leta...

    Trevligt helg och kram från Stina

    Ps kika gärna in på min aldeles färka blogg. Vi renoverar också ett 20-tals hus.

    SvaraRadera
  9. Vilket jättefint skrivbord! Vilken tur du hade som fick det så billigt. Jag är själv ute efter ett liknande till min äldsta dotter, hoppas det finns fler som säljer billigt. :o)

    SvaraRadera
  10. Hej LAURA ("Lauras gård!)
    Jag lyckas inte komma in på din blogg. Jag är jättenyfiken. Hör av dig igen så jag vet var jag ska leta.
    Hälsningar Maria
    http://mariarenoverar.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Va lika våra hus är på utsidan! Hoppas att vårat blir lika fint som erat sen när fasaden kommer på i sommar! Lääängtar!. :-) Vårat hus blir vitt. Har bara en blogg, den andra är inte aktiv. Från början skrev jag mycket om renoveringen, nu känns det som det urartat och bara handlar om inredning. ;-) men det är ju sånt jag får roa mig med medans mannen arbetar.

    SvaraRadera
  12. Hej! Det ser så lugnt och fint ut kring ditt skrivbord, förstår att du kan få arbetsro där! Har faktiskt ett snarlikt skrivbord själv, men lådorna och bordsskivan är trärena ( ett crazy infall på 90-talet..)och benen samt runt lådorna är i faner,original alltså..är sugen på att måla det faktiskt.Snyggt gårdshus har ni också! Ha nu en skön helg!

    SvaraRadera
  13. Jag håller med, det bordet var jättefint som det var!!
    Ha en mysig fredagskväll!

    SvaraRadera
  14. Hej Maria!
    Länkningen fungerar kanske inte? Jag får kolla upp det! Adressen är: http://laurasgard.blogspot.com/
    Jag har som sagt just börjat, det dröjer nog innan mina foton håller samma klass som dina...

    Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Jätte fint skrivbord...får gärna flytta hem till mig! *ler*!
    Vill önska dig en forsatt trevlig helg!
    Varma kramar Erika!

    SvaraRadera
  16. Vilket vackert skrivbord och vilket fynd!
    Va skönt att kunna jobba hemifrån ibland.

    Va kul att få en sån gammal fin servis också.

    Trevlig helg, kram Lena

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Det var ett perfekt skrivbord du hittat. Jag är också på jakt efter ett lite nätt. Och er kaffeservis var också verkligen fin. Fint med sen svarta dekoren.

    Ha en skön helg!

    Karin

    SvaraRadera
  18. Ps, är det ok om jag länkar dig? alltid lättare att hitta tillbaka då!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  19. Superfint skrivbord och jag håller med dig om att det bara är fint om det är lite slitet!
    Vad härligt att ha ett eget gårdshus.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  20. Hej Maria, ditt skrivbord är verkligen vackert och fin utsikt har du med. Ha en goo helg kramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  21. Åhh vilket fint skrivbord. Många ggr är det ju tjusning med dessa gamla möbler att man bevarar ursprungsskicket, även om färg kan göra susen ibland oxå:-). Kanonfina beslag. Ha en fin dag, kram sofia

    SvaraRadera
  22. åhh vilket fint skrivbord,och vilket bra pris du fick köpa det för.

    SvaraRadera
  23. Hej Maria!
    Vilket underbart skrivbord!!!
    Och för bara 200kr:)

    Ha en skön helg!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  24. Härligt skrivbord!

    En orsak varför jag skulle kunna flytta till Sverige, är alla era härliga billiga gamla möbler som ni har där!

    Ha en skön helg!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  25. Snyggt skrivbord och jag tycker det bara blir vackrare med lite sliten yta,(tänk om det kunde gälla människor, hehe!) Ditt gårdshus var verkligen mysigt, jag blir lite nyfiken på var du bor.

    Hyllan från Indiska var det några år sedan jag köpte, men jag tror det tillhör lite av deras basutbud, kanske du har tur. Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  26. Jättefint! Härliga form och fin patina. Kan tänka mig att det är en ganska så trevlig arbetsplats.

    Dina silverskedar var superfina. Påminner om en av de jag har. Visst är det bara så härligt med gamla silverbestick!

    Hoppas att du har en riktigt fin lördag.

    SvaraRadera
  27. Vilket fint skrivbord!
    Ser väldigt rofyllt ut att sitta där och blogga...

    Man behöver en bra och trevlig plats att sitta på!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  28. Jättefint skrivbord tycker jag! Och inte behöver du göra någonting vid det heller, det är perfekt :)

    God helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  29. Vilket fynd!! Visst blir man glad när man gör bra fynd! Vad skoj att du kikade in hos mig och lämnade ett litet spår:) Vilken lycka att få ta hand om ett 1920-tals hus:) Nu ska jag kika vidare hos dig!!
    Ha en fortsatt trevlig helg Johanna Vit Romantik

    SvaraRadera
  30. Vilket fynd!!
    Otroligt billigt..avis..ler
    Kram och ha en skön lördags kväll/Irene

    SvaraRadera
  31. Jättefint srivbord!!
    Grattis i efterskott också!!
    Den där nya affären Iris och Doris verkar vara mysig...får se om man kan hitta dit nästa gång man är te Karlsta!!?
    Kramis

    SvaraRadera
  32. Vilket vackert skrivbord! Jag tycker också om när möbler ser lite slitna ut, men ibland måste man bara måla om dem. I alla fall om de har en hemsk gräll färg eller nåt :-).

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  33. Vilket härligt skrivbord och för bara två hundra kronor... Letar själv efter ett liknande och alla jag har hittat har kostat massor. Ha en skön fortsättning på söndagen! Kram Linda

    SvaraRadera
  34. Hej gumman!
    Kikar ien en sväng hos dig idag! Och Hoppas att du mår bra och att din helg varit skön!
    Ha nu en underbar dag och tack för att JUST du finns Kram Tina

    SvaraRadera
  35. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar