Italien

Hej!
Oj, vad tiden går. Min semester är redan slut och jag är tillbaka på jobbet igen. Under semestern har vi bland annat hunnit med en två veckor lång semester i Italien. Detta underbara land har så mycket att utforska. Vi hann med en hel del, bland annat besökte vi Cinque Terre, Portofino, Genua, Parma, Gardasjön, Verona, Rimini, San Marino, Perugia, Montepulciano, Siena och Pisa.

Trots att det inte har med husrenoveringen att göra måste jag visa några bilder från Italien. Håll tillgodo.

En liten bergsby
Romeo & Julias berömda balkong i Verona
Vindruvor
Ett hav av solrosor Lutande tornet i Pisa
Maja tappade sin första tand i San Marino. Hon köpte en fin burk där tanden skulle förvaras tills vi var tillbaka i Sverige (strängt berättade hon att tandfen inte kunde ge ut Euro utan det skulle vara en svensk guldtia).Elsa postar vykort till klasskompisarnaMaja & frukt
Solnedgång
Hälsningar Maria

Kommentarer

  1. heeeeej på er! vi saknar er så... ser att ni har haft det bra! lilla maja så söt man kan vara! hoppas att vi kan ses snart. massor av kramar Natti och Noam.

    SvaraRadera
  2. Nog "tål" man att se vackra bilder från Italien..... speciellt för oss som tillbringat hela sommaren HEMMA med renovering av allehanda slag!
    Italien står högt upp på min önskelista...
    Vilken fin blogg du har, vi har rätt lika smak tror jag :-) jag har länkat till den från min.

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Härligt med bilder från La bella Italia:)

    Vad söta dina flickor är!
    Klart taandfén inte betalar ut i euro;)

    Ha en fin kväll,
    Kramis Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej! Italien såg underbart ut! Då är det ju inte lika jobbigt att vardagen tränger sig på igen, när man får uppleva sådana härliga platser :) Själv börjar jag jobba på måndag,och minsann ser det inte ut som vi får några soldagar på semestern till slut.. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!
    Vilka fina bilder från Italien. Vad många ställen ni hann med. Vi var där i slutet av juni och början av juli i en vecka.
    Vi bilade ner och hyrde ett hus i nordvästra Toscana. Helt underbart uppe i bergen. Vi var till Pisa, Lucca, Cinque Terre, Via reggio vid havet och på hemvägen till Venedig. En fantastisk resa som jag visat i några inlägg hos mig.
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar