Stockholms smultronställen

Hej!
I helgen var jag i min tidigare hemstad - Stockholm. Vi hade en "tjejhelg" där och trots att det inte handlar om inredning eller renovering vill jag visa några bilder från storstan.
Nästa gång ni reser till Stockholm - lova att ni besöker något ANNAT är Sergelstorg och Drottninggatan. Det finns såååå mycket mer att se.

Denna gång bestämde vi oss för att enbart hålla till på Södermalm. Vi bodde på hotell vid Ringvägen, tog tidiga morgonpromenader och njöt av det fina höstvädret. Det finns en hel del vackert att titta på trots att man är mitt i en storstad.

Jo, det är sant. Denna bild är tagen i Stockholms innestad (Vitabergsparken) i lördags morse. Lugnt och frisfullt - mitt i stan...

Ett fint plank

Detta hus påminner mycket om mitt eget hus. Denna bild tog jag nära Sofia kyrka i Vitabergsparken.

Vi fortsatte vår morgonpromenad och smet in på "Cajsa Warg". En underbar mataffär som måste ses!

På Chokladfabriken köpte vi exklusiva parliner som vi intog tillsammans med nymalet italienskt kaffe på en parkbänk vid Fjällgatan. Underbar utsikt!

Skvallerspeglar på Fjällgatan.
Stockrosor på Fjällgatan.


Snälla, besök något annat nästa gång ni är i Stockholm. Vår huvudstad är sååå vacker!
Ha en bra vecka!
Hälsningar Maria

Kommentarer

  1. Mysiga bilder! Stockholm är ju verkligen fint även om jag hör till de som mest håller sig i centrum. Jag ska faktiskt till Stockholm på kurs i morgon. Eller rättare sagt Solna... Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Oj, det kan man inte tro är mitt i stockholm!! Jag har mest varit i huvudstaden på shoppingvisiter, coh då blir det ju mest "stan" :) Ska dit nu i helgen med sambo och ett par vänner, ska bli riktigt kul!!

    Ha en skön dag i solen!

    Kramkram! Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar