Tårta & feber

Hej!
I helgen har det varit fokus på tårtor (i dubbel bemärkelse) och förkylningsfeber. Min syster firade sin 35-årsdag med en underbar smörgåstårta. Hur gott som helst. (Grattis Anna, igen!!!).

Tyvärr har förkylningen blivit än värre under helgen och jag har legat rejält utslagen. Har haft feber till och från. Även gubben är rejält sliten och har nog haft feber han med.
I lördags hade jag dock lite (!) energi över och började producera princesstårtor. Tårtorna virkas i miniatyr (pyttesmå) och ska fungera som "bokmärken" (därav "svansen"). Riktigt kul. Och så går det ju så fort att göra dem. Har bestämt att massproducera dem till den årligen återkommande julmarknaden. Lika bra att dra gång med det nu...

Håller tummarna att jag känner mig piggare på måndag. Glöm inte hur BRA ni har det som är ANSTÄLLDA. Som egen företagare är det svårt att vara sjuk. Inget jobb = inga pengar. Och 30 dagars karenstid är inget man vill utmana...
Hälsningar Maria

Kommentarer