Trälådor i skafferi

Hej!

Här kommer några bilder från skafferiet. Jag har börjat fylla det med saker nu. Längst ner i skafferiet har jag två stora trälådor som jag satt hjul på. Där förvarar vi potatis och dricka. Lådorna kan enkelt rullas ut.

Jag hittade en vit trälåda på Bruka där vi förvarar grönsaker
I morse råkade jag stänga in Maja i skafferiet. Jag var trött och lite irriterad över att någon "glömt" stänga skafferidörren (det drar kallt därifrån nu när det är så kallt ute). När jag stängde dörren for den upp lika fort. Maja skrattade gott och undrade; "Mamma, vad håller du på med?".

Slutet gott. Maja är på skolan och jag på jobbet. Skönt att det är fredag!
Ha en bra helg!
Maria

Kommentarer

  1. Hej Maria!
    Skafferiet är väl inte det sämsta ställe att bli instängd på!

    Krama Maja fr mig, Christina på Lärkan

    SvaraRadera
  2. Det ä ju så trevligt med skafferi som det finns plats att gå in i,men kanske inte så roligt att bli instängd i,hihi.
    Kraam Therese
    (www.herbretantik.se)

    SvaraRadera
  3. Visst är dem bra dem lådorna har själv 3st i olika storlekar, vilket bra tips att sätta på hjul!
    Vilken tur det slutade väl;)
    Trevlig helg!!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Vill också ha ett skafferi att gå in & gömma mig i :)! Tror det har varit ett i vårt kök men som blivit ombyggt till toalett på 1930-talet, nån gång ska jag nog förvandla det tillbaka. Har inte varit ute bland bloggarna på så länge & känner nu vad jag har saknat all den inspiration som ni ger mig! Ha dä gôtt & så hoppas vi att det inte kommer nån mer snö på ett tag ;).

    SvaraRadera
  5. Så himla fint! Har kollat igenom din blogg, och den ger en verkligen inspiration : )

    Var hittar man de stora lådorna du förvarar potatis i? Smidigt när man kan skriva på med krita ju : )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar