Löfbergs lila

Hej!
Jag har varit med i en konsumentpanel där man bland annat får besvara enkäter om olika produkter. För en tid sedan fick jag frågan om jag ville vara med och prova så kallat "pod-kaffe". Självklart - jag älskar ju kaffe och vi har dessutom funderat på att köpa en sådan kaffemaskin...
Det är hur smidigt som helst att göra sitt kaffe. Man stoppar ner en pod och trycker på knappen. Klart!
Vi fick en hel del olika smaker av kaffet. Sedan var det bara att brassa igång kaffemaskinen och duka upp till kaffeprovning för nära och kära. Vi har kört kafferep på löpande band. För mig är det toppen med en pod-maskin. Jag jobbar ju hemifrån en del dagar och då är det jättesmidigt att snabbt och enkelt kunna brygga (bara) en kopp!
Vilken tur att det var kaffe från Karlstads lokala kafferosteri vi fick pröva. Lööööfberg!
;-) Maria

Kommentarer