Träväggar

Hej!
Rivningen av gamla köket är skitigt, tungt och krångligt. Av någon anledning stöter man ständigt på nya problem som man inte tänkt sig från början. Hela vårt hus är byggt av tjockt gammalt timmer. Det är rejäla doningar som ska sågas ner. Jag provade med en fogsvans men fick ge upp efter blåsor i händerna och en hel del svordommar. Fick överlämna det till mannen som tog till tigersågen. Jag är livrädd för tigersågen. Ja, tigersåg och höga höjder (stå på stege) är nog det jag mest ogillar.
Utanpå trästommen finns det gammal pärlspont lite här och där. När jag tog loss golvlisten hittade jag pärlspont i olika blå färger...
/Maria

Kommentarer

  1. Hej Maria!

    Visst är det roligt då man börjar riva i gamla hus och hittar mycket som man inte visste gömde sig under skivor och byggnadsmaterial :-) Kul att finna de olika kulörerna som pärlsponten tidigare varit målad med. Lycka till med den fortsatta renoveringen :-)

    Vårhälsningar Erica Pite Byggnadsvård
    www.pitebyggnadsvard.se

    SvaraRadera

Skicka en kommentar