Tillbaka igen (med nytt 1920-talshus)

Mycket har hänt sedan sist (nästan 9 år sedan jag bloggade). 


Vi sålde vårt hus i Karlstad och flyttade till Stockholm (igen). I en lägenhet på Kungsholmen bodde vi i 5 år. Det var en intensiv men härlig tid med nytt jobb, nya skolor för barnen etc. Sen kom krisen (#Metoo). Allt gammalt skit kom upp till ytan igen. Jag som varit så bra på att trycka undan det i många år.


Jag jobbade mer än någonsin. Det hjälpte inte.

Jag sov mer än någonsin (hela helger). Det hjälpte inte. 

Jag sa upp mig från ett fantastiskt jobb. Det hjälpte inte.


Jag är fortfarande i kris. Har dessutom flera nära och kära som fått cancerbesked. Jag behöver en ”ventil”. Ett sätt att få lugn och ro. Ett sätt att pausa allt jobbigt. Min meditation. Mitt andningshål. För 2 år sedan köpte vi ett gammalt hus i Duvbo utanför Stockholm. Och jag har nu plockat fram skissblock och hammaren igen! Hoppas skapandet och renoveringen ska hjälpa mig igenom detta.


/Maria


PS. Jag finns även på Instagram: Sök efter "maria_renoverar" (OBS! Med understreck (_) mellan). Ds



Kommentarer