Bygger köksskåp av gammal skåplucka

I höstas var jag uppe på vår vind och där hittade jag flera gamla dörrar. Det var flera garderobsdörrar och en gammal kökslucka. Allt var fint förpackat. Man hade till och med sparat och förpackat gångjärn och skruvar! 

Jag har tidigare gjort flera olika skisser på vad jag ska återanvända garderobsdörrarna till. Och nu har jag gjort en skiss på ett köksskåp där jag ska återanvända den gamla skåpluckan. Här kommer några bilder på när skåpet börjar ta form. 


Den bruna skåpluckan användes som mall och fick avgöra både höjd och bredd på skåpet.

Här har jag limmat ihop spontade brädor som ska bli hyllplan i köksskåpet.

Tvingar och limknektar är till stor hjälp när man bara har två armar... ;-)


Här börjar det likna ett skåp, även om det är en del kvar att göra.

Kommentarer