Monterar upp köksskåp

Här kommer några bilder från när jag monterade upp köksskåpet som jag byggt. Det är i det här hörnet av köket som skåpet ska sitta.  


Då skåpet kommer bli ganska högt (dörrarna är 124 cm höga) så var jag tvungen att börja med att ta ner några rader kakel för att skåpet ska få plats. 

Jag försökte få ner alla kakelplattor utan att ha sönder dem. Jag lyckades inte helt men större delen av plattorna lyckades jag behålla hela.

Sådär, då var kaklet borta.

Eftersom skåpet är ganska tungt och för att inte förstöra blandaren byggde jag upp en tillfällig plattå av gamla trälådor och brädor. 

Mina sportlovslediga tonårstjejer hjälpte mig att lyfta upp skåpet.

Här är även skåpluckan på plats.

Insåg snabbt att det uppstod en ful skugga på vänster sida av skåpet, så fick ta ner skåpet igen. Tog bort tre rader kakel vid sidan av skåpet så att skåpet kunde skjutas ända in i hörnet. 


Här är skåpet på plats i hörnet. Och köksön består av en härlig röra av verktyg, frukt, sandpapper, brödrost, kaffebryggare och annat smått och gott ;-)

Kommentarer