Skattjakt på vinden

Jag har tidigare varit uppe på vinden och hittat gamla skåpdörrar. Min förhoppning är att det ska finnas ytterligare skåpluckor där uppe som passar i mitt nybyggda köksskåp. Vill ju inte ha ett skåp med en enda lucka, så i värsta fall behöver jag försöka bygga en liknande dörr. 

I helgen tog jag tjuren i hornen och kravlade upp på vinden. Hoppet är det sista som överger... 


Gamla fönster visste jag redan att det fanns.

Hela vinden är täckt av isolering och bråte. Väggarna är täckta av tidningspapper.

Jag började i ena hörnet och hittade direkt spår från tidigare ägare. Varenda millimeter undersöktes med lupp (nästan i alla fall). Det får hellre ta lång tid än att jag råkar slänga något. 

Grytlock och planscher.

"Phonoband" med Quincy Jones


Dörrar...

Och efter flera timmars letande, sorterande och städande...

... så hittande jag den!! Köksluckan som saknats! Går inte beskriva hur glad jag blev!

Den som sparat dörren (och allt annat jag hittat) har varit väldigt noga. Till och med nycklar och skruvar till skåpet finns kvar!

Nu är det bara resten kvar ;-)
Jag ser fram emot att leta vidare på vinden. Men det blir någon annan gång!

Utsikt från vindsfönstret

Kommentarer