Flyttat köksön

För att få plats med ett (litet) skafferi i köket har jag varit tvungen att flytta vår köksö litegrann. 

Jag var helt säker på att köksön var fastskruvad i golvet eftersom den inte gick att rubba hur jag än tog i. Så jag fick tömma hela köksön på allt innehåll. När skåpet var tomt och jag tittat under skåpet visade det sig att köksön inte alls var fastskruvad. Utan det var marmorskivan som är så oerhört tung att det kändes som skåpet satt fast. 

Så med lite ilska så lyckades jag flytta skåpet en bit från väggen där jag vill att skafferiet ska stå. Jag kände mig helnöjd med flytten av köksön. Övriga familjen var inte lika övertygade. Rent av missnöjda. "Det var bättre förr" påstod dom. Det håller jag inte alls med om. Varesig det gäller placeringen av köksön, eller något annat. ;-)






Om man tittar noga vid golvet (färgskillnad) kan man se hur mycket (lite) jag har flyttat köksön. Det kan ju inte vara hela världen? Eller!? ;-)

Kommentarer