Stockholmsvinter

När man bor i Stockholm så kan man inte räkna med en vit jul. Inte ens en vit vinter. Det var inte många snödagar alls förra vintern. Jag hoppas dock denna vinter blir vit. Jag gillar snö och jag gillar att snön lyser upp i mörkret. Snön dämpar också alla ljud. 

Lagom till första advent började det dock singla ner vita flingor. Jag trodde knappt det var sant. Som på beställning kom snön just när vi skulle julpynta hemma. Men glädjen var kortvarig. Snön hann knappt lägga sig på marken förrän den var borta. 

Så i Stockholm känns det som man får nöja sig med frost. Det är bättre än inget! Om man går upp riktigt tidigt på morgonen kan man alltså hinna få lite snökänsla. Jag bidrar med några "vinterbilder" från Stockholm (Duvbo). Om ni tittar noga ser ni lite "snö" på gräset. Och is (tecken på vinter) i skottkärran. Och frost på grillen... Wow! 😄 🎄🏂





 

Kommentarer