Planerar för skafferi

I slutet av sommaren var vi uppe på vinden där, jag hittade gamla fina dörrar som jag vill återanvända. Jag har skissat en del och tror nu att jag har en plan för en av dörrarna.

Jag har tänkt bygga ett litet skafferi - så dörren ska bli en skafferidörr. Eftersom placeringen är mot en yttervägg kan jag sätta in en ventil och därmed få viss kyla i skafferiet (vintertid i alla fall). 

Problemet är att dörren saknar karm. Så jag ska nu för första gången försöka tillverka en egen dörrkarm. Det är säkert lätt för en snickare men jag är ju bara en glad amatör så jag kommer säkert stöta på en del svårigheter. Vi får se hur det går. Här ska skåpet byggas i alla fall. Jag kan se det framför mig redan nu!



Jag har tejpat upp linjer där jag tänkt att skafferiet ska stå, så att man kan känna efter om placeringen känns rätt. 


Det är flera saker som ställer till det också. Två eluttag och en del rör gör att det blir onödigt krångligt att bygga det snyggt. Men jag VILL ha skåpet just där och då får man stå ut med krångligheter.

Kommentarer