Trädgårdsdrömmar i december

Har du inte varit på Överjärva Gård - åk dit. Åk på den lilla grusvägen förbi Ulriksdals golfklubb så hittar du dit. Jag är där ganska ofta då jag köper reservdelar till mitt 1920-talshus hos Överjärva byggnadsvård. Och brukar hitta fina möbler hos Robban på Överjärva antik, som ligger vägg i vägg. 

Men förra helgen var första gången jag hittade till Linda Schiléns växthus som ligger i den gamla trädgårdsmästarbostaden vid Överjärva gård. Det ligger bakom Järva byggnadsvård (om ni hittar dit). Man går in mellan husen så ligger växthuset på vänster sida en kort bit fram. Och det är väl värt att leta sig dit. Så oerhört mysigt där inne. Linda har verkligen lyckats skapa en underbar stämning där, både med ljus, växter och musik. 

Förutom blommor så köpte jag även Lindas bok "Konsten att skapa trädgårdens rum". Den ska jag njuta av under mörka vinterkvällar och planera inför sommaren. 





Kommentarer