Bärbuskar

Nu på hösten är det som bäst att plantera växter. Och nu på hösten rear handelsträdgårdarna ut sina växter inför vintern. Ett perfekt tillfälle att förse sig själv med växter man saknar. I och med att vi grävde upp hela trädgården saknar vi bland annat bärbuskar. Jag hade tur att vara ute i tid på rean och lyckades köpa röda vinbär, svarta vinbär, krusbär, hallon och björnbär. Allt till halva priset. 


Längs med grusgången vill jag ha bärbuskar på ena sidan och en blomrabatt på andra sidan.
De orangea konerna är placerade där jag ska sätta ner trästolpar för att hänga upp utebelysningen på.
Jag drog ut ett snöre för att få rabatten någotsånär rak (behöver inte vara spikrak men heller inte sned). 
När jag grävde hittade jag den gamla ursprungliga grusgången en bit ner. 



Nu får tiden göra sitt. Ser fram emot att bärbuskarna ska växa till sig.

Kommentarer