Stanna upp

Ibland behöver man stanna upp. Jag har varit dålig på det. Jag har haft för vana att bara köra på. Inte stanna upp och känna efter. Livet rusade på i expressfart och jag sprang med. Fortare och fortare. Gjorde mer och mer. Jag sprang många gånger utan att jag egentligen behövde springa. Tappade känslan för vad som var viktigt och inte. Gjorde allt - samtidigt. Sen tog det stopp. Tvärstopp. Jag som kunde ha så många bollar i luften samtidigt. Jag tappade allt. 

Men jag ska komma tillbaka. Är redan på väg. Men den här gången SKA jag göra det annorlunda. Försöka göra en sak i taget. Jag ska öva på att stanna upp. Det är så mycket man missar när man bara springer. 

Hur många tänker egentligen på att taket på Centralstationen i Stockholm är SÅ HÄR VACKERT?! Stanna upp nästa gång och titta så får du se. 



Kommentarer