Kaos i köket

I helgen skulle jag baka en äppelkaka och koka vaniljsås för att ta med mig till en vän. Det var regn och rusk ute så att baka kändes som en bra idé. Det ser ju så härligt ut när andra bakar. Snygga bilder blir det också. 

Eftersom vaniljsåsen behöver tid att svalna så började jag med den. Enligt Roy Fares var det "hur enkelt som helst". Enligt receptet skulle det ta max 20 min. För mig tog det nästan 2 timmar (helt sant). Vaniljsåsen fick inte koka och man skulle röra ordentligt hela tiden. Troligen vevade jag för mycket med vispen att vätskan aldrig blev varm.

Hur som helst. Allt slutade i kaos. Kladd överallt. Disk över hela köket. Vaniljsåsen skar sig. Och äppelkakan (recept av Elsa Billgren) hann aldrig bli klar. Fick gå utan kaka och med en skuren vaniljsås under paraplyet. Men det var det värt, för det var hur trevligt som helst hemma hos Jenny!

Vågar inte visa hela köket. Såg ännu värre ut på köksön... ;-) 

Kommentarer