Platå för pallkragar

Jag brukar oftast göra en ritning (eller många ritningar) innan jag börjar bygga något. Men ibland kommer idéerna under pågående arbete. När jag byggde pergolan var jag tvungen att skotta bort mycket jord, vilket gjorde att det skapades en "platå" vid sidan av pergolan. Fick då idén att bygga några trappsteg och sedan grusa även platån. Här vill vi ha både utemöbler och pallkragar. 

Mellan den höga och låga ytan blev det en låda för klätterväxter. 


Fiberduk, makadam och sättsand. Och padda mellan varje lager förstås.

Jag vattnade ytan och paddade ännu mer. Om och om igen.
Målade även denna del av planket brunt (slamfärg brun umbra). Steg för steg blir hela planket brunt.
Vår hund visade sig gilla pallkragarna. Så länge de är tomma är det ju ok men inte så kul när vi har odlat i dem. Men hans egen säng verkade inte locka honom alls ;-)

Kommentarer